musikomat

Tja, Ska göra ett nytt försök med en mat/vardagsblogg. jag jobbar som kock, något som jag älskar, jag vill utveckla mig och växa mycket inom det yrket, eftersom att jag precis typ har börjat så tänkte jag blogg igenom min resa. Jag är musikkär så det står härliga till och tycker att mat o musik är väldens bästa kombination. Undrar om folk tror att man är kräsen när det kommer till mat bara för att man är kock? Det är man inte, inte jag iaf, fine det är ju inte direkt så att man blir glad om man får in en torr genomstekt köttbit på krogen. Om jag har mål? ja men absolut jag vet precis vart jag vill jobba i framtiden, men det talar jag inte om.
- Min utbilning. 1år på kockskolan, därefter praktik, jag var på krogen Pontus! april-juni 2009 det var sjukt kul minns att man inte kunde ett skit o fattade nada när man var där, men om jag idag bara 7-8 månader senare tänker tillbaka på lilla osäkra fröken så ser man hur man har utvecklats, rätt coolt, det e bra att man blickar tillbaka så att man inte tror att man står still. Men iaf, under min praktik på pontus sökte jag massa jobb som kock, men vem vill ha en ny osäker tjej liksom? här gäller det att stå på sig, var på 2 arbetsintervjuer fick båda jobben, Tog det som gav mest betalt, idag har jag fast anställning men planen e att köra sommaren på mitt nyvarande jobb och sen ska jag vidare, Jag jobbar luncher nu .. i don´t like, jag vill jobba nätter med fet action. När jag gick skolan fick jag barista utb, och på pontus gick jag en ostronkurs, rätt bra tror jag.
jag är ett stort fan av per morberg, han är skön och lagar mat precis som jag vill ha det.

- nu vill jag ha en rydberg och en öl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0